PREMIUM BEAUTIFUL EXPERT...MASLIA ZAINI 0183833635

DIGITAL CLOCK

Thursday 2 July 2015

Tuala wanita bio selesa

Assalamualaikum.....salam ramadhan......
Macam mana dengan mood puasa hari ini?????
Bila mak, or kawan, or adik or kakak kita moody... mesti kita akan tanya...
"Nape ngan dia tu..?? Period ke..?"
Tak pasal-pasal period jugak yang dipersalahkan.. huhu... Selain faktor perubahan hormon... Pemilihan tuala wanita atau pad juga memainkan peranan penting.....

Bila sesorang tu period.. Perkara pertama yang paling kita risau ialah takut-takut pad kita bocor... Atau, takut-takut ada bau yang tak best hinggap di hidung kawan sebelah kita... 

Selalunya, orang ni tak amik kisah sangat pasal pad apa yang diaorang guna... Sebab? Mereka just fikir... "Ala, pad je pun, buat tampung darah... Lepas tu buang jugak.."
Ohh silap sangat tu u olls... Selama ni, kita tak pernah aware pon kesan jangka panjang bagi tuala wanita yang selalu kita pakai tu.... 

Sebelum liya kenal dengan Tuala Wanita Bioseleza, liya pun pakai Tuala Wanita biasa yang banyak di jual di pasaran... 

U olls tahu tak..? Sebenarnya, tuala wanita biasa yang di jual di pasaran tu diperbuat dari apa..? Eh... Kita tak pernah amik tahu pun kan...? Liya pun sama... Tak pernah tahu pun... Yang penting tuala wanita yg kita beli tu selesa kan......

Jom kita sama-sama kaji apakah bahan yang di guna kan untuk membuat tuala wanita yang selalu kita guna tu....


Seee... Dalam diam-diam je tuala wanita yang biasa kita pakai tu boleh mengancam kesihatan kita... Eeee geli tak...?? Tuala wanita yang kita pakai tu sebenarnya diperbuat dari bahan buangan yang telah dilunturkan dengan sebatian klorin...??






No wonder, dulu-dulu kita jarang dengar penyakit sakit puan or kanser berlaku di kalangan wanita... Sebab mereka mengamalkan kain sebagai ganti tuala wanita mereka.... 

Tapi sekarang, macam-macam kes or jenis penyakit yang timbul seperti cyst, kanser rahim, fibroid, keradangan rahim dan macam-macam lagi... Dan ini tak mustahil berpunca dari tuala wanita yang kita pakai tu....


Cuba bayangkan... Secara puratanya setiap wanita akan menggunakan sekurang-kurang nya 15,000 keping tuala wanita dalam tempoh 35 tahun sepanjang hayatnya... Fuhhh, agak banyak kan..? 

Kira-kira 83% wanita mengalami jangkitan pada bahagian kemaluan. 62% jangkitan tersebut disebabkan oleh penggunaan tuala wanita yang tidak selamat...

Laporan Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), pada tahun 2012, sebanyak 528,000 kes baru kanser serviks dilaporkan yang menyebabkan 266,000 kematian setahun di seluruh dunia...!!

Kebanyakkan dari kita memang tidak pernah tahu sebenarnya ada cara yang betul untuk memilih tuala wanita yang berkualiti... Pemilihan tuala wanita yang betul adalah sangat penting, sebab tuala wanita ialah keperluan yang paling dekat dengan bahagian intim wanita... 

Bagaimana memilih TUALA WANITA yang BERKUALITI..? 

1. Perhatikan pada tarikh luput produk




Kita pernah perasan tak tarikh luput di bungkusan luar tuala wanita biasa..?? Liya tak pernah tahu, rupa-rupanya tuala wanita biasa memang tiada tercatat tarikh luput... Dan ini sangat membahayakan sebab kita tak tahu, bila tarikh satu-satu produk di hasil kan dan luput... Setiap produk yang dihasilkan seharusnya ada tarikh luput masing-masing kerana jangka hayat setiap produk selalunya 2 tahun sahaja... 

2. Periksa cara pembungkusan produk



  U olls bole lihat, perbezaan yang sangat ketara... Tuala wanita biasa hanya di bungkus dengan pembungkus yang tidak kedap udara. Ini boleh menyebabkan tuala wanita mudah terkena bakteria, kulat dan di hinggapi serangga kecil. Berbeza dengan Tuala Wanita Bioseleza, bungkusan nya di "seal" dengan kemas dan bebas dari kekotoran.

3. Periksa sama ada terdapat bau atau rasa pada produk


Aroma (rasa) 
mengandungi komposisi kimia berbahaya, boleh meningkatkan risiko alahan pada kulit

Bau (herba bersifat sejuk)
Penggunaan jangka panjang boleh memberikan kesan sejuk kepada rahim dan mengakibatkan masalah sakit puan seperti haid yang tidak teratur, senggugut, keputihan yang berlebihan atau kesukaran untuk hamil.

***Laporan menunjukkan tuala wanita yang berbau wangi boleh mengakibatkan ruam pada kulit akibat pembiakan bakteria yang giat.

4. Periksa lapisan tuala wanita


Tuala wanita biasa hanya mempunyai 3 lapisan sahaja. Tetapi, tuala wanita Bioseleza mempunyai 7 lapisan dan ini dapat mengelakan kebocoran. 

5. Ujian penyerapan air

U olls boleh lihat pada gambar di atas, tuala wanita Bioseleza lebih kering berbanding tuala wanita biasa. Ini kerana Bioseleza mampu menyerap cecair 100% tanpa rasa basah.


6. Periksa jenis bahan yang digunakan 



Melalui ujian ini, kita boleh nampak jenis bahan yang digunakan di dalam setiap tuala wanita. Kita boleh lihat, bahan di dalam tuala wanita biasa da hancur, sebab bahan yang digunakan adalah sejenis kertas. Tetapi, lapisan di dalam tuala wanita Bioseleza masih lagi bertahan kerana bahan yang digunakan ialah kapas lembut. 

7. Memerhati 9 Lapisan Perlindungan




 8. Periksa kebolehtelapan udara



U olls boleh lihat, tuala wanita Bioseleza boleh menyerap udara dengan baik. Ini dapat mengelakan bahagian intim kita mudah lembab dan mudah terkena jangkitan kuman dan kulapok. 



Kenapa Bio Seleza???  

Bio Seleza merupakan pad sanitari bio velocity di mana ia gabungan fungsi tuala wanita 4 dalam 1. 
Tuala wanita yang selesa serta dilengkapi fungsi penjagaan kesihatan. 

4 Fungsi Utama :
1. Fungsi Pembasmian Kuman
 2. Fungsi Penyahbauan  
3. Menyelaraskan fungsi fisiologi tubuh badan  
4. Melegakan masalah sakit puan 
 
Ciri-ciri Bio Seleza :
- Lembut  
- Kering  
- Selesa
- Pengudaraan yang baik
- Berkesan mencegah kebocoran  
- Kuasa Penyerapan yang kuat 

Tuala Wanita Dengan Teknologi Bio Velocity Berkualiti Tinggi mengandungi 4 komponen utama iaitu :


1. Bio Velocity Energy  
Sejenis tenaga tulen dan semulajadi yang diperolehi terus dari matahari.  Aliran tenaga ini menyeimbangkan medan elektromagnetik (medan tenaga biologi) seluruh badan manusia. Ia akan mengaktifkan molekul air dalam tubuh dan menghasilkan lebih oksigen dalam bentuk yang aktif. 
 Kebaikan utama : / Anti bakteria / Mengaktifkan sel-sel badan dan meningkatkan kadar metabolisme badan / Meningkatkan sistem pertahanan badan / Membekalkan lebih banyak kandungan oksigen aktif 

2. Sinar Infra-merah Jauh  
Menggalakkan peredaran darah dan meningkatkan metabolisme badan.

3. Ion Negatif  
Membunuh kuman/bakteria pada organ intin wanita - Mengurangkan/menghilangkan bau - Membantu menyeimbangkan hormon 

4. Nano Silver  
Sejenis racun kulat bukan antibiotik yang selamat dan mesra alam. Ia mempunyai indeks pensterilan sehingga 99.9 peratus bersama-sama dengan ciri-ciri penyelenggaraan yang boleh mengekalkan flora faraj yang sihatdan menjaga keseimbangan asid-bes.  Ia juga mempunyai keupayaan yang baik untuk membunuh bakteria seperti Trichomonas, Mycoplasma dan chlamydiateria.

Kebaikan Penggunaan Bio Seleza :  
- Melegakan masalah senggugut, keputihan & ketidakselesaan haid  
- Menyelaraskan hormon-hormon wanita  
- Menghalang pembiakan bakteria di dalam rahim  
- Menguatkan sistem imun


Sooo, after dah kaji perbezaan tuala wanita biasa dan Bioseleza.. Kita boleh nampak kan terlalu banyak kekurangan yang ada dalam tuala wanita yang biasa kita pakai tu... Hish... selama ni kita tak pernah aware kan... So, better kita cegah awal-awal sebelum terlambat... Sekarang ni pun, liya da memang pakai Bioseleza je... Seriously, memang rasa lagi selesa... Kalau dulu selalu gatal-gatal sebab naik ruam di bahagian intim... Sekarang ni memang da tak da... Alhamdulillah.... 

Bio Seleza mempunyai 4 jenis iaitu :  
Day Safe  
Night Safe  
Night Safe (Extra Long)
Panty Liner 


Tips Penjagaan dan Kebersihan Diri Wanita : 

Kesilapan lazim dalam penggunaan tuala wanita 
(A) Tidak mencuci tangan sebelum memakai tuala wanita 
(B) Tidak kerap menukar tuala wanita 

Selepas 2 jam memakai tuala wanita secara berterusan, bakteria boleh membiak sehingga mencecah 107 per cm persegi. Tuala wanita terpakai boleh menjadi sarang pembiakan bakteria. Pembiakan bakteria boleh menyebabkan masalah sakit puan yang serius. 

Kenapa perlu Panty Liner??? 

Pentingnya memakai Pelapik Seluar Dalam (Panty Liner) setiap hari untuk kebersihan dan kesihatan diri. 
Pencemaran udara semakin serius. Seluar dalam terdedah kepada habuk yang tercemar dan boleh menyebabkan pembiakan bakteria pada bahagian intim. 

Kesan sampingan sabun pencuci kimia. Sisa-sisa kimia sabun pencuci mungkin tertinggal pada seluar dalam lalu terkena bahagian intim wanita yang boleh mengakibatkan alahan kulit.
  
Tuala wanita biasanya sinonim dengan wanita tapi bagi Bio Seleza kaum adam juga boleh memakainya. Maybe dengar macam lawak tapi disebabkan fungsi dan kelebihan yang terdapat pada Bio Seleza ia juga mampu membantu kaum adam di luar sana yang mengalami masalah angin pasang, mati pucuk & lemah tenaga batin. 
 
   Mencuba lebih baik daripada tidak buat apa-apa. 
Bio Seleza bukan sahaja sesuai hanya kedatangan haid malah waktu berpantang pun sangat sesuai & panty liner untuk pemakaian harian. Untuk pengetahuan semua Bio Seleza didatangkan dalam bentuk pakej. 



Mixed Box
 30 pads x 2 packs panty liner  
10 pads x 2 packs Day Safe 8 pads 
1 pack Night Safe 8 pads 
1 pack Night Safe (Extra Long)  
Harga : RM142  
(*direct call/whatsapp: 0183833635 for special price) 

Day Safe Box
 10 pads x 6 packs Day Safe
Harga : RM139
(*direct call/whatsapp: 0183833635 for special price) 

Panty Liner Box  
30 pads x 6 packs Panty Liner  
Harga : RM150
(*direct call/whatsapp: 0183833635 for special price) 

Now Pakej JIMAT  




Set A
 2 Boxes Mixed 1 Box Day Safe 


Set B  
 2 Boxes Mixed 1 Box Panty Liner 

Sekiranya anda memilih untuk set JIMAT 
Set A + Set B --> Gift 1 Box Mixed + 2 units Product Bag 
Harga Pakej Sebenar RM921 

But Now JIMAT  
hanya RM790 

 (*direct call/whatsapp: 0183833635 for special price)
 
   Nak lagi mudah berpakat ramai untuk memiliki set pakej JIMAT ni. 
Sebarang pertanyaan lanjut hubungi liya....


Liya
0183833635 mencegah lebih baik dari merawat....

No comments:

Post a Comment